Κάθεστε πολύ; Κίνδυνος για έμφραγμα και εγκεφαλικό ακόμα και αν γυμνάζεσθε!

2017-09-10

Εντυπωσιακά αποτελέσματα εμφανίστηκαν όταν συγκεντρώθηκαν τα στοιχεία και τα αποτελέσματα από πολλές μεγάλες ιατρικές έρευνες που αφορούσαν την θνητότητα από διάφορα παθολογικά αίτια. 


Είναι εμφανές το πόσο σημαντικά είναι για την υγεία μας τόσο ή άσκηση όσο και τα συνεχή διαλλείματα από την καθιστική θέση του σώματος με ενδιάμεσες ασκήσεις ή μικρούς περιπάτους.
Πηγές: J Int Medicine, Mayo Clinic, Ψυρρόπουλος Δημήτρης 

Πιο συγκεκριμένα αναλύθηκαν τα στοιχεία ιατρικών ερευνών που αφορούσαν τη θνητότητα ως εξής: 14 αφορούσαν το καρδιαγγειακό σύστημα και το διαβήτη (δηλαδή έμφραγμα, ανακοπή, εγκεφαλικό, καρδιακή και νεφρική ανεπάρκεια, κλπ), 14 αφορούσαν τον καρκίνο και άλλες 13 αφορούσαν τη θνητότητα από όλες μαζί τις αιτίες. Επίσης αναλύθηκαν και άλλα επιπλέον 47 επιστημονικά άρθρα. Ο συνολικός πληθυσμός των συμμετεχόντων ξεπερνούσε το μισό εκατομμύριο. 

Αποκαλύφθηκε ότι οι άνθρωποι (ανεξάρτητα από την ηλικία τους) που έχουν πολύ μεγάλες καθημερικές περιόδους καθιστικής ζωής παρουσιάζουν υψηλότερα ποσοστά εμφάνισης παθολογικών καταστάσεων που έχουν σχέση με το καρδιαγγειακό σύστημα, το διαβήτη και τον καρκίνο ακόμα και αν γυμνάζονται συστηματικά και καθημερινά. 

Αντίθετα η θνητότητα από όλες συγκεντρωτικά τις αιτίες παρουσιάζει σημαντική αύξηση ανάμεσα στους ανθρώπους που δεν ασκούνται ή ασκούνται λίγο.Η εκτεταμένη αυτή επιστημονική μετανάλυση (J Int Medicine) δείχνει αυτό που πολλοί υποστηρίζουμε. 

Δηλαδή ότι είναι ιδιαίτερα σημαντική για την υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος αλλά και για την γενικότερη καλή κατάσταση του σώματος η εφαρμογή των κάτωθι: 

1) η μέτρια γενικά έντασης καθημερινή άσκηση διάρκειας 20 λεπτών, 

2) η ήπια εβδομαδιαία άσκηση διάρκειας 2,5 έως 3 ωρών, 

3) ο περίπατος διάρκειας 7 ωρών εβδομαδιαία, 

4)το ήπιο τρέξιμο διάρκειας 5 ωρών εβδομαδιαία και 

5) η αποφυγή του συνεχούς καθίσματος με ανώτερο όριο τα 60 λεπτά. 

Είναι εμφανές το πόσο σημαντικά είναι για την υγεία μας τόσο ή άσκηση όσο και τα συνεχή διαλλείματα από την καθιστική θέση του σώματος με ενδιάμεσες ασκήσεις ή μικρούς περιπάτους.


Πηγές: J Int Medicine, Mayo Clinic, Ψυρρόπουλος Δημήτρης